CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 1, 2009

..::: SATU KEHILANGAN :::...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Aku bersujud hanya kepada Allah yang Maha Kuasa...

hari ni Hari Buruh.. 1 Mei 2009, umur aku 21 tahun 6 bulan.. Aku lahir 1 Dis, jadi aku baru je sebulan bertambah umur, masuk tahun baru lepas tu aku kena tambah umur lagi.. sedangkan birthday aku baru je sebulan..selalunya bila dah 1 Mei baru aku mengaku umur aku ikut tahun.. sbb dah 6 bulan..

1 Dis 2008 merupakan Hari Bersedih aku.. tatkala aku bertambah umur, Allah ambil umur seseorang yang dekat dengan aku.. Al-Fatihah buat arwah..

"Dan setiap umat mempunyai ajal (batas waktu). Apabila ajalnya tiba, mereka tidak dapt meminta penundaan atau percepatan sesaat pun."
(Al-A'raf 7: 34)

bagi org2 yang dekat dengan aku tentu tau kisah bak novel yang terjadi pada aku... bertitik tolak dari sini maka Allah aturkan lebih banyak episod2 menarik dalam hidup aku sampai aku tersungkur demi meraih cinta Allah.. Aku hanya ada Allah sebagai penghibur apabila aku duka..

p/s: aku ada family dan kwn2 jgk..bila susah mmg mereka bersama aku.. cuma ada kala kita nak bersendiri berdua bersama Allah je kan..

kerana ini maka aku rasakan dengan umur semuda 21 tahun, Allah uji aku dengan episod2 duka, dan episod2 dosa.. dengan sikap aku yang "tak tentu arah" or hepi2 selalu, siapa sangka ada episod duka yang tak pernah aku luahkan.. siapa sangka umur 21 tahun ini terlalu muda untuk aku menjadi matang?? Kalau sekiranya Allah menghendaki, maka Jadilah.. dan setiap episod2 itu Allah hadiahkan aku senyuman utk aku laluinya, dan Allah berikan aku kelapangan hati utk aku harunginya.. sehingga aku selalu katakan "tarbiyyah Allah terlalu indah"

aku mendapat berita arwah di masukkan ke wad oleh salah seorang sahabatnya pada jam 7.26 p.m, 1 Dis 2008.. Jam 9.23 p.m aku diberitakan kehilangan arwah.. kini arwah disemadikan di Raub, Pahang..

30 Nov 2008 hari terakhir aku chatting dengan arwah.. dan arwah menceritakan kpd aku ttg perayaan yang diraikan oleh orang2 Kristian yang membawa kepada tsunami..  27 Oktober 2008 adalah kali pertama aku mengenali arwah.. tak sangka lebih sebulan je Allah bg aku kesempatan mengenali arwah.. (^_-)

pemergian Arwah yang aku sayangi masih aku ingati.. yang tinggal pada aku ialah sepucuk surat, sebuah buku "jadilah wanita paling bahagia", dan sehelai tudung biru.. kesemuanya hadiah dari Arwah untuk ku pada hari lahir ku.. hadiah yang diberikan kepada aku oleh teman baik arwah..amanah dari arwah kerana tak sempat memberinya sendiri..

aku tak pernah melihat wajah arwah, dan tak pernah juga mendengar suaranya.. tiada apa yang aku kesalkan, hanya doa dan Al-fatihah yang mampu aku hadiahkan buat arwah.. andai aku tahu 30 Nov ialah hari terakhir aku berbual dengannya inigin sekali aku ucapakan kata2 maaf, mungkin gurauan aku selama ini pernah mengguris hatinya.. tp, aku tiada lagi kesempatan itu.. aku harapkan dengan membaca buku dan memakai tudung pemberian arwah, dapatlah dikirimkan pahala amal untuknya di sana..

Al-Fatihah buat arwah.. Semoga rohnya ditempatkan bersama orang-orang soleh..




buat sahabat2 yang masih diberi kesempatan bernafas di Bumi Allah ini, aku mohonkan kemaafan andai ada salah dan silap sepanjang kita berukhuwah..



0 comments: