CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, May 11, 2009

Bila Hati Rindu Menikah

Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Pemurah

Buku "Bila Hati Rindu Menikah"
tulisan: Mas UdikAbdullah

aku beli masa ke Pejabat Wamy
di Ampang Hilir

kenape aku beli??
sbb tajuk dia menarik minat untuk aku baca

buku ni memang sesuai untuk
mereka2 yang belum bersedia untuk 'menikah'
dalam ni diceritakan 

1- Yang perlu diketahui tentang nikah
2- Indahnya menikah
3- Betapa ruginya kamu jika takut menikah
4- Bila hati ragu menikah dan cara mengatasinya
5- Manajemen penantian

buku ni nipis je
tapi oleh kerana teknik membaca aku yang pelik
dah bape minggu tak habis2 lagi
ooohhh..

baru sampai bab 4

yang menarik tentang buku ini ialah
cara kupasan buku yang menarik
beserta contoh yang diberikan
dan alasan2 yang kukuh

paling best ialah bab 4
..:: Bila Hati Ragu Menikah dan Cara Mengatasinya ::..

alasan yang selalu diberikan oleh orang

1- Aku masih menganggur
2- belum ada kriteria yg cocok bgku
3- Aku tak secantik bidadari
4- Aku khuatir tidak bisa membahagiakannya
5- Aku belum siap punya anak
6- Aku mahu melaksanakan harapan orang tua ku dahulu
7- Aku belum siap untuk berpisah dengan sanak saudaraku dahulu
8- Aku asih trauma dengan perisiwa yang ku alami dulu

dalam buku ni penulis memberikan hujah2 yang sangat bernas
memang kalau sape2 yg bagi alasan2 ini
p/s: aku tak de alasan2 mcm ni ye..hehehehe..
(ceeehhh mcm dah bersedia nak kawen je.. bersedia laa...)
.. hahahahaa ..

oleh kerana belum habis lagi baca
maka aku biarkan dulu menjadi tanda tanya ye
nanti la aku kongsikan ape yang ditulis dalam buku ni..
sape2 nak pinjam
kena tunggu turn ye..
sbb tuannya belum habis baca lagi

lepas ni ada org cadangkan
baca buku
"Di Jalan Dakwah, Aku Menikah"

2 comments:

[ Nazihah ] said...

Hello itu bukan cadangan ye!! Itu paksaan!! SILA BERTINDAK MENGIKUT ARAHAN !! [Haha GeLak keJam]

hamba ABDI said...

[Nazihah]:
erk, arahan ekk...??baikk.. bole kasi pinjam bawak balik tak buku tu..?? waaa...nak balik...hehehe..