CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, May 14, 2009

..:: IMPIAN GRADUAN ::..


aku yang perasan dah konvo

Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih Lagi Maha penyayang
Syukur ke hadrat Allah yang telah menyusun segalanya dengan begitu hebat
segalanya begitu indah buat ku
sehingga aku tak terasa inginkan
yang lain bagi ku
CUKUPLAH ALLAH

setelah tiga tahun berkelana di UKM
setelah setahun bersusah payah mengadap Helosis
siap jugak Projek Tahun Akhir aku
kajian morfologi dan anatomi Helosis ruficeps (Ridl.) R. K. Eberwein
a study on morphology and anatomy of Helosis ruficeps (Ridl.) R. K. Eberwein


me at field
rindunya kat Penang

my lovely Helosis ruficeps

Thanks to Allah
atas kekuatan yang diberikan
maka berhasil sudah projek ini
Oooohhh, best nya..

special thanks to
Prof Dr Kamarudin Mat Salleh
(get well soon ye Prof..)
En Ahmad Damanhuri
Dato' Lim Chong Keat
Dr Chan Ah Lak
Dr Haja Maideen
Dr Noraini Talip
Pn Nery Sofiyanti
En Mohd Khairul Faizi
Pn Samiah Kadri

senior2 Botani atau pun yg bukan Botani
adik2 junior Botani mahupun bukan Botani

Sahabat2 UKHUWAH FILLAH seKARISMA-UKM
sahabat2 seBOTANI
Faizah Amir Hassan
(thanks sbb bg tumpang bilik)
Husna
(rumet Faizah..thanks sbb layan aku yg tak betul ni..)
sape2 je la 
termasuklah
akak kedai fotostat
akak ptsl
sape2 la yang membantu
kecil atau besar bantuannya bukanlah menjadi ukuran
yang pasti ada harganya di sisi Allah
sbb NERACA ALLAH sangat accurate
sikit pon takkan tertinggal

i'll be missing my Helosis
setiap kali gi Penang
aku merempat kat bilik kawan aku
rumet dia baik sgt2
dan pagi2 aku dah panjat bukit utk
tgk kawasan kajian aku
ditemani En Faizi
... heheheee ...
aku selalu jalan slow2
ala, bukan pertandingan pun
biarlaaa

bila bawak azren
baru dia tau yg kerje aku mmg bukan mcm kerja dia
... heheheehe ...
aku gelak2 sbb dapat kena kan kwn aku
aku ajak dia teman masuk hutan
sampai dia semput2 
padahal bukit tu tak la 'steep' sgt pun
'steep' lagi Bukit Taiping tu haaa
(tak biasa lagi mmg la)
aku pun bukan kuat sgt
cuma mb sbb dah biasa

aku dan azren masa fieldtrip terakhir

4 kali aku ke Penang secara Free
naik kenderaan pacuan 4 roda UKM
dengan pemandu UKM yg bersedia
utk drive aku ke mana tempat yang perlu

sempat singgah beli jeruk
setiap kali aku ke Penang
mmg tu la yg aku bawak balik
sbb mak aku pesan
kah kah kah
dan tak lupe spesimen utk di awet
aku angkut juga
dari dalam hutan

if u were intersted to see the specimen
feel free to visit
UKMB Herbarium
(for now, i haven't label the specimen yet)

(^_-)
love my Helosis
not to forget, love Balanophora too

Balanophora fungosa ssp. indica
(p/s: aku teka sbb aku tak sure..hehehe..)

feel free to visit these websites 
for more beautiful pictures
of Balanophora, Helosis, and Rafflesia
(the unique holoparasitic plant of Malaysia)

4 comments:

cahayakebahagiaan said...

bestnya orang dah nak grad
hehe
anyway..
best of luck for ur future undertaking dear

hamba ABDI said...

cahayakebahagiaan:
hehehe.. best2..tak sabr nye nak bg mak ayah rasa dok dalam DECTAR tgk anak dia konvo..Ooohh.. mcm nak menangis rasanya..

gud luck to u too.. go TPSM next sem..Ooohh..jom2 rancang strategi cepat2..

Anonymous said...

cik liza tumpang konvo sape plok tu..emm.UKM bila erk konvo???

hamba ABDI said...

hehehe... konvo org laa..
perasan je tuu...
UKM konvo bulan 8..
dengar2 sidang pertama start 15hb..