CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, April 8, 2009

Dear Diary..!! ~part 3~


pemandangan pantai kelanang

Alhamdulillah setelah 85% tesis siap, aku boleh la tersenyum.. sekarang tgh tunggu En Daman tersayang cek tesis aku tu.. Prof Kamarudin dah cek, dan aku dah betulkan.. skrg tunggu bapak angkat aku lak yg cek..hehehe..bapak angkat kedua Dr Haja Maiden jadi pemeriksa..hehehe.. Dr Haja, bg A naaa..kui kui..kena rasuah nih..

sambungan kisah hujung minggu aku yg aku perasan mcm menarik utk kongsi dgn oleh kerana hari sabtu aku rehat2 je, petang tu aku ke rumah makcik aku utk urut lagi..waaaaa..mcm biasa sblm urut minum air utk kekuatan vokal..kang takut suara pecah time jerit..keh keh keh..oleh kerana semalam urat aku dah dipunggah, maka hari ni aku rasa sakit sgt.. so asal makcik aku pegang je, aku jerit..hehehe..sakit wooo....

so hari tu aku tak bawak kereta la..sbb rasanya mmg sakit kaki aku ni..esoknya pulak family aku, family pakcik aku yg dok rumah sebelah, dan dua family jiran aku yg dok depan rumah merancang utk berkelah tepi pantai.. kami x mau ke Morib pasal dah biasa sgt.. Jadi kami putuskan nak ke Pantai Kelanang..hehehe..siap wat BBQ lagi..

dalam ramai2 yg pergi tu aku je yg muda remaja.. yg lain budak2 lagi dan tua2 pangkat mak2 dan bapak2 org..hehehe..jadi kesimpulannya aku xde gang la..tp ok je gang dgn jiran-jiran aku tu.. makcik aku pon bila nampak pasir, boleh tahan budak2 jugak..hahahaa..

yg bestnya last2 makcik aku+jiran2 aku yg main pasir.. bukan anak2 dorang..hehehe.. siap buat istana pasir lagi.. (p/s: termasuk aku jugak..)..

malas nk cerita panjang2.. hanya gambar yg byk aku ambil utk menunjukkan betapa hepinya aku hari ahad tu main dgn budak2..dikelilingi budak2.. jaga budak2 main ke tgh pantai.. hehee..






.. octopus yg aku terap guna pasir ..

istana pasir yg aku bina, xde seni langsung..!!

mcm budak2..hehehe...

mak budak ni pon sama jugakkk..hehehe..

.. seronoknya tgk budak2 main pasir ..

sesi menanam kaki budak2 nih..pakcik aku tukang korek lubang
yg tengah tu tukang kacau..hehehe.. comelnyaaa..

yg ni nama dia Irfan

banyak aku nak cerita pasal dia sbb aku byk habiskan masa dgn dia..hehehe.. yela, sape lagi nak layan si kecil ni..yg besar2 dah lari2 ke tgh laut... almaklumla air tgh surut.. tinggal dia sensorang main kat tepi..tp dia pon ada kaki jugak.. siap berlari ke tengah..hehehe.. aku pon bawak la dia jalan ke tengah laut.. yg tak bleh tahan tu, dia tak nak dipegang.. jalan terhuyung-hayang, ada hati nk jalan sendiri..hehehe.. org baru dpt kaki la katakan.. so, aku biar dia jalan sendiri, tp jaga jugak pasal nnt takut dia jatuh tersembam, kot2 muka terbenam dlm lumpur tu.. xpasal2 je..

yg abg dia pulak tiba2 dtg belakang aku tarik baju aku sbb geli nk jalan atas lumpur..hehehe.. aku pon geli jugak.. sbb ada ketam merayap-rayap atas lumpur tu woo...hehehe.. ala, ketam yg kecik2 tuu..hehehe...

anyhow, my weekend telah terisi dgn mcm2 program yg best2.. Anda bagaimana pulak?? balik rumah sekadar makan tido je ke?? tido sampai mata tak lalu lagi nak tido?? or tgk tv sampai akhirnya tv pon berasap??hmmm.. menarik utk kita sama2 fikirkan ialah bila selalu tak balik, tp bila sekali balik tu, we spend our time wisely dgn family..yg penting ialah kualiti dan bukan kuantiti.. kekerapan balik tu tak la penting sgt, tp ape yg kita buat bila balik tu yg penting..huhu.. As full time da'ie mmg masa balik tu x banyak..kompem.. memang tak banyak..huhuuu..

thanks to makcik aku sbb urut kaki aku nih.. to anak2 perempuan dia; kakak dan adik- terima kasih sbb buat air dan masak utk kak liza.. to adik special thanks sbb jadi bantal kak liza masa kena urut.. OOOoo.. gelakkan kak liza masa jerit2 kena urut ye..?? korang tak rasa lagi..sakit wooo... to Uda, dgr ckp mama tu, jgn merayap lebih2 nnt tgn yg patah tu lambat baik.. (p/s: nasihat ape ni??jln guna kaki, apesal pulak tgn lambat baik??)..

BIGGEST THANKS TO ALLAH FOR THE LIFE I HAVE
DON'T EVER DREAM TO BE ANYONE ELSE
IT'S GOOD TO BE LIZA!!

6 comments:

wrw4659 said...

Fuh...rindu giler dengan suasana pantai...Kali terakhir pi masa field work ke Mersing...

Satu persoalan,

Antara pasir basah dengan pasir kering, yang manakah mudah untuk dibentuk "castle"?

-Asrul Azmy-

hamba ABDI said...

thanks -Asrul Azmy- kerana sudi melawat..

jawapannya pasir yg ala2 basah2 la.. yg kering peroi (p/s: mcm nasik pulak..) pasir kering senang runtuh.. susah nk wat byk2 lapis (p/s: mcm kek lapis la pulak..)

suka dok tepi pantai, tp suka main air sungai.. kat pantai nnt cepat gelap walaupn tak cerah mana pun..hehehehe..

BuahKranjiDalamPerahu said...

yer saye perokok tegar... hati saya yang dipaparkan atas kotak rokok tu..

Anonymous said...

wah2...ni lagi btmbh jelesh ni..menyempat yer ke pantai kelanang tu...nk pi jgk!sbb asik2 pantai morib ja...pantai cni pn da boring pi...p/s:blm abih jelajah tmpat sendiri sbnrnya..hehe

hamba ABDI said...

to BuahKranjiDalamPerahu:
Neraka itu sentiasa mencari-cari bahagian bdn anak adam yg haram utk dibakar..hmm.. agak2 asap rokok tu dah meresap kat bahagian mana laa..hmm..hati kah?? hehehe..

to hanimah: best woo.. hahaha.. meh la kte gi sama2.. cuti nanti mai dtg rumah.. sy drive ke sana..hahaha..

p/s: sy xtau jalan ke sana pon.. tak ingat..

Anonymous said...

lorr..baru nk plan..tetiba dia tak ingat jalan plok..aishh..takper2...bawak peta skali nnti..hehe