CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, April 5, 2009

Dear Diary..!! ~part 1~

In the name of Allah, i'm writing this to thank HIM for giving me life.. Still giving me life and chances to breath in the His world with IMAN inside my heart of course..!!


writing this diary just to share my weekend, how i appreciate this weekend.. well, every weekend is truly not the same.. life as a student, full with lots of activity, work, study etc.. but as a student+ a full time da'ie, life is even more interesting..!! 

the past weekend, i'm taking a holiday from being a student+ a da'ie (p/s: for the past weekend only..!!). i went back home and be a fulltime DAUGHTER to my parents.. it's been a very long time since i went back home.. so, i left every work here in UKM and went back happily with my parents (p/s: i lie, i do bring along my thesis for me to be corrected..hehehe..)

jadi bila balik je rumah, ma papa dah arrange my time BAAAAIIIKKK punya.. i went home thursday night, so sampai rumah ada la dalam kul 11 lebih kot.. sempat la tgk cerita KELIWON tv3 tuu.. so that night aku pun memulakan operasi menyusun barang dalam almari.. Almaklumla dah nak habis belajar bulan 5 nanti, jadi barang2 kena la susun dalam almari.. masa tu barula perasan yg almari ni kecik bebenau.. jadi mmg pening la nak susun malam tu.. ma kata susun la esok, tp aku pulak kata nnt kalau susun esok, aku yg tak lena tdo mlm ni.. x puas hati, jadi aku pun selongkar satu almari dan susun balik..hehehe.. (p/s: mcm la rajin sgt..hehehe..)

Akhirnya almari pon siap dikemas dgn senang hatinya..hehehe..mcm2 ada dlm almari tu, filem x-ray ma dgn abg, baju batik abg, jubah mama, baju kurung mama pon ada jgk.. aku pon tak sure la apesal mama suka letak dalam almari aku.. hahaha... jadi aku pun demand la almari baru yg besar cket.. wahahaha... tgu aku habis belajar.. demand yg baru ye..?? kena la tlg kemas rumah tu, susun sume brg2.. pasal mama dah tak larat.. nanti ye ma..

bila bangun pagi esoknya dah ada satu lagi program dah.. hari jumaat tu mama nak buat karipap sbb nak hantar rumah makcik yang buat kenduri..ada la dekat2 2 kilo jgk tepung yg nak diuli..hahaha... lepas dah uli tu nak kena letak inti, nak kena kelepet pulak..hahaha.. xpe je.. ak pon ambil la kesempatan ni nak mengelepet karipap (p/s: aku tak pandai nak kelepet daaa..)

mula2 buat tu ada la mcm badan dinasour..besar2 aku kelepet..hehehe... lama2 tu ok je.. bayangkan la kalau dan nak 100 bijik ko kelepet sorang2, kalau tak pandai jgk, x tau laaaa.. shift pertama, mama gelek doh, masukkan inti, aku kelepet.. shift kedua aku la gelek, mama kelepet.. wahahahaa...sakit ibu jari weh.. boleh tercedera nih..hehehe.. 

lalu aku pon berfikir, kalau org yg jual karipap tu ape hal pulak kan?? dah la buat kecik2, pastu nak kelepet lagi.. baik la wat besar2, jual mahal cket spy tak yah nak kelepet byk2..rupanya org jual kuih tu berat kerjanya..huhuu... sob sob sob.. baru aku tersedar..hehehe..

rasanya yg ni mama yg kelepet..hahaha..

sesi menggoreng karipap

sesi menggoreng karipap masa mama xde rumah
(p/s: kalau mama ada, berani ke amek gambar kat kuali??)

part kedua dear diary aku sambung lain kali yer.. part kedua ni aku akan cerita ttg mcm2 lagi benda yang mengarut yang telah aku lakukan.. mmg hujung minggu ni mama dgn papa dah rancang BAAAIIIKKK punya utk aku.. hahaha.. xde masa yg terbuang.. wawawa...

8 comments:

Unknown said...

Salam ,blog yang bagoz,penulisan yang baek,jemput ziarah blog saya....add la sekali...hu3

Anonymous said...

dlm kesibukan rupanya masih ada kesempatan pulang..seronoknyer dier..

[ Nazihah ] said...

Yay!! dah pandai masak karipap..boleh kawen !! ^_-

Unknown said...

org jual kuih dah rasa susah coz dah biasa.
mak ana boleh klim[ u call it kelepet] sambil pejam mataaa.
terror x.huhu.[cam promote mak la plak..]

hamba ABDI said...

nmpaknya mcm ramai suka makan karipap..hehehe..

to Anak Pendang Sekeluarga: thanks for visiting..dah ziarah ur blog,byk info2 menarik jugak..teruskan menulis yek..dah add pun..hehehe..

to Hanimah: jgn jelus..hehehe..sempat la balik, mintak cuti dari naqibah lagi tuu..adik2 usrah pun ana mintak cuti jgk..kejamnya aku nii..hehehe..

to [Nazihah]: yay..boleh kawen..ada calon??hehehe..tp sy nak yg mcm dlm surah al-lail 92:18.. (^_-)

to farah: thanks for visiting.. hahaha.. klim ek??sy main taram je kata kelepet..hehehe..sambil pejam mata??mmg teror..kasi tabik spring..org kata alah bisa, tegal biasa ek??

p/s: ana klim guna tgn kiri,tu pun mak ana dah cukup pelik...ana pon pelik gak sbb ana bkn kidal..wahahaha..

Rahsia Handphone Murah.. said...

Nice blog

Rahsia Handphone Murah.. said...

Cam best karipap tu..huhu

hamba ABDI said...

to Rahsia Handphone Murah.. :
thanks for stopping by.. mmg best karipap tu.. mak yg masak katakan.. masakan paling best dalam dunia ialah masakan ibu laaa..hehehe..

p/s: makanan free pon best jgk..hehehe..