CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, April 7, 2009

Dear Diary ..!! ~part 2~

Alhamdulillah, sementara nak tunggu azan subuh berkumandang di KOLEJ IBU ZAIN yang tercinta, maka aku pun berlatih menaip kat blog nih.. sambil dengar lagu edcoustic yang aku baru download..

p/s: mmg menusuk kalbu la..jadi terus letak kat blog..hehehe.. benda baik ape salah share dgn org..

Thank You ALLAH kerana masih membenarkan aku bernafas pagi ni untuk meneruskan perjuangan projek tahun akhir a.k.a tesis (mcm la aku sorang yg sibuk dgn tesis)

jom sambung pengalaman hujung minggu aku yg lalu.. so, ape yg berlaku setelah bertungkus lumus wat karipap hari jumaat tu?petang tu lepas papa pulang dari tpt kerja, kami bersiap nak ke rumah makcik kat banting.. kenapa aku ke sana? hehehe...

so, masa nak pergi tu papa pon bagi kunci kereta kancil kat aku.. (p/s: dah lebih 10 tahun kami guna kancil tu as pengangkutan utama sbb jimat minyak..tp skrg sejak ada Nissan Sentra yg dipasang NGV, kacil tak guna sgt pasal NGV jimat woooo..)

kenapa papa bg kunci kancil?? bukan pasal nak bg kancil tu kat aku aaa.. just nak test kecekapan pemanduan aku daaa.. aku dgn 'sombong' dan 'bongkaknya' amek kunci tuu.. (p/s: aku tipu je..mana ada sombong+bongkak).. tp dlm hati tu rasa berkobar-kobar nk tunjuk yg aku dah pandai drive kereta..so, kenapa aku nak sgt mahirkan diri drive kereta??

1- sbb dakwah: pasal dulu2 ada kak Ija dan Kak Hawa dan Kak Roha dan kak Nazihah dan kakak2 lain yg akan bawak kami ke hulu dan ke hilir..skrg tinggal beberapa je yg ada lesen kereta..jadi yg ada lesen ni telah dipaksa rela oleh Kak Rose utk memahirkan diri..kami diajar bawak kereta manual, kereta auto dan mcm jenis kereta kena try..mula2 cuak, tp KALAU BUKAN AKU, SIAPA LAGI..?? KALAU BUKAN SEKARANG, BILA LAGI..?? (p/s: berhantu giler ayat ni..mmg puaka..)

2- sbb mama+papa+abg: aku ada 1 mama dan 1 papa dan 1 abg..tu je..x ramai pon..kalau ape2 jadi pada mereka, aku la yg kena drive utk bawak mereka ke hospital or ke mana2..since papa org yg suka kerja, dan abg patah kaki kiri dan xleh bawak kereta manual dgn baik lagi, aku la yg akan diharapkan utk bawak mama ke hospital kalo ada appoinment..tp 1st, aku kena gain the trust from ma dulu.. sbb kalau aku yg bawak kereta, ma sampai leh maigrain..kui kui.. punya la dia x confident dgn aku..

ni gambar hiasan je..bukan kancil yg aku drive pon..

so, ptg tu aku doa spy ma confident dgn aku walaupun ak xla confident sgt..ceh..hehehe.. so, ak drive dgn pertolongan Allah dan dgn selamber badaknya..Alhamdulillah sampai jugak kat rumah makcik aku tuu..so, ape yg aku nak buat kat sana?? hantar karipap?? bawak la jugak karipap sbg buah tangan tp tujuan asalnya sbb nak mintak tolong makcik aku urutkan kaki aku.. waaaaa... sbb kalau gi kat org2 tukang urut, mmg xde ampun la.. mau aku tersepak org urut tu sbb urut kuat2..sbb makcik aku sendiri urut, dia xkan la kejam sgt kan..?? hehehe.. kenapa kaki aku perlu diurut?? [klik di sini]

makcik aku pun urut la..hari pertama, aku siap golek2 satu rumah, siap jerit2 lg.. (p/s: aku tokok tambah tuu..tipu la golek satu rumah..)..masa tu sepupu aku lil' Inasz pon ada sekali..dia pon terseliuh jgk..dia dok tgk je aku jerit2..hehehe.. eleh, dia kene urut pon siap nangis+jerit2 jgk..heheehe..makcik aku pon bebel la kat aku sbb lama aku simpan sakit ni.. ada la lebih sebulan..makcik aku suruh simpan 3 tahun lagi..huhuuuu..

lil' inasz and family.. abg dia tu tak reti diam..hehehe..

so, malam tu+hari sabtu aku rehat je di rumah pasal sakit kaki+satu badan..hehehe.. tekak pon sakit jgk sbb jerit2..hehehe.. tipu je..tp mmg sakit lepas kena urut tu..hehee..tp aku masih lagi bawak kereta masa balik dari rumah makcik aku tu..nak gain the trust punya pasal..!! papa pon cuak pasal aku bwk kereta laju..(p/s: papa bawak laju boleh lak..anak dia kena jadi kura2 biar org belakang marah..)..heheehe.. aku tau je pasal aku tak mahir sgt, so kena hati2..kalo highway, papa suruh je aku tekan minyak..jalan kampung papa suruh hati2..BAIK BOSS..!!

ni baru sampai hari sabtu.. hari ahad punya cerita nanti aku sambung..aku mcm dah dengar2 suara azan berkumandang..hehehe.. jom solat..!!

0 comments: