CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, April 17, 2010

kamu memperlekehkan MASA aku ~~ thanks!


aku sangkakan masa itu aku punya
well
aku tau masa itu Allah punya
Dia pinjamkan pada aku
kan Dia pinjamkan pada AKU
Aku punya la
[hakikatnya Dia punya]

masa yang Dia pinjamkan pada kamu
itu hak kamu
itu kamu punya
aku tak pertikaikan

kamu mahu pinjam masa aku
agar aku dapat berikan pada kamu
untuk aku bantu kamu
lalu aku berikan kerana cinta aku pada kamu

telah aku jelaskan pada kamu
tempoh masa yang aku berikan kepada kamu
kerana masa selebihnya
harus aku susun untuk orang lain
jua untuk diri ku sendiri
ITU HAK AKU
AKU DAH SUSUN MASA AKU
AKU DAH BERIKAN KEPADA KAMU
TEMPOH YANG SEPATUTNYA
dan kamu mempersetujuinya

lalu selepas itu
KENAPA KAMU MEMUNGKIRI JANJI KAMU???
bukan sedikit masa aku kamu ambil
kamu bukan saja ambil
bahkan kamu perlekehkan
kata kamu
aku boleh lakukan apa yang aku rancangkan
dalam masa yang lebih singkat
daripada yang aku peruntukkan

apa kamu fikir
MASA AKU ADALAH HAK KAMU??
SEDANGKAN ALLAH TELAH BERIKAN KITA
HAK MASING-MASING
AKU RANCANG MASA AKU SENDIRI
AKU TIDAK IKUT CAMPUR
DALAM PERANCANGAN MASA KAMU
apakah yang memberi kamu hak
MAMPERLEKEH MASA AKU
lantas MENCURINYA DARIPADA AKU

KAMU TIDAK MENJAGA MASA KAMU DENGAN BAIK
itu urusan kamu
NAMUN KAMU TIDAK BERHAK
MEMPERLEKEH MASA YANG TELAH AKU ATUR
MEMUNGKIRI JANJI YANG TELAH DIPERSETUJUI

aku berhak MARAH
dan aku sememangnya marah
aku harap kamu tahu
kesilapan kamu
tunjukilah akhlak yang baik
mohon maaf atas kesilapan kamu

aku dahului dengan memohon maaf
atas kekasaran aku
pada hari itu
aku HANYA PROTES
KERANA KAMU
MEMPERLEKEH MASA AKU
LANTAS MEMUNGKIRI JANJI KAMU
maafkan aku atas kekasaran itu

0 comments: