CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, February 8, 2010

Kolej Keris Mas TER'sayang'

Mari adik2, hari ni Cikgu Ajar ttg satu perkataan baru
"MEREMPAT"
BUKAN "MEREMPIT" YE..

= merempat ialah perkataan yg digunakan utk org2 yg mcm CIKGU yg terpaksa bungkus kain+baju+bantal comel+sabun+ubat gigi+sikat+perfume+ etc etc
untuk merempit ke kolej lain
sbb pengurusan kolej CIKGU yg sgt tak prihatin

kalau aku betul2 jadi CIKGU,
ntah ape la aku ajar kat budak2 nnt...
heheheee
_____________________________________

hari ni agaknya dah masuk ke seminggu bekalan air terganggu
SABAR pun SABAR jugak
tp bila dah jadi mcm ni
mestila marah


GILA ke tak marah??
bayar punya la mahal..
mentang2 bukan student lagi
baaaaik punya charge..
well, bayaran yg tinggi utk facilities yg sama
kezaliman yg aku terpaksa relakan
sbb aku terlepas pandang masa mula-mula dulu

ni timbul pulak masalah air
mula2 dulu
lama ada
kejap xde
sekarang ni situasinya
kejap ada
lama xde

wahai pengurusan kolej
ketahuilah bahawasanya
SAYA MARAH atas sebab2 berikut
1- pihak kolej tidak memberikan sebarang makluman kepada KAMI pembayar SEWA ttg sebab masalah ini timbul..
kalau pengumuman TG2KM (karnival kolej) sampai berbuih mulut korang jerit2 kat mic panggil student turun (well, aku otai.. aku tak perlu turun.. mcm la aku student..ade aku kisah ke..??)
ni kes xde air sampai dekat seminggu, boleh lak korang diamkan je..

2- pihak kolej tidak memberikan sebarang resolusi atas permasalahan ini..
rentetan daripada notis sebab yg tidak diberi, justeru apatah lagi resolusi.. tentulah takkan ada resolusi yang diberi oleh pihak kolej

SAYA menuntut PIHAK KOLEJ untuk memberikan kami makluman tentang perkara berikut

a- TEMPOH sebenar masalah KRONIK yg MENEKAN ni akan berakhir..
b- solusi yg dicadangkn untuk membolehkn kebajikan pelajar terjamin
cth: catuan air berkala-tentukan masa catuan dibuat
atau penghantaran bekalan air oleh syabas pada waktu puncak

xkn la budak keris mas nak "merempat" ke kolej lain selama seminggu kot.. mcm la x mampu bayar yuran kolej YG BUKAN MURAH tu..kalau kena tangkap "setinggan" cmne??
well, xkn la pulak sume budak keris mas nak merangkak gi kolej lain sbb nk buang air tgh2 malam buta kot...?? -ni kes hak asasi manusia yg tak diberi perhatian-
exco kebajikan.. ko tido ke ape..??
"bangunla wahai org yg brselimut.. bgn dan beri peringatan.."

****************************************
kesabaran yang telah sampai ke kemuncak
saya pasti akan lakukan sesuatu
erm, nk ckp kat tempat pidato tu leh tak..??
hahahaha
mati la aku kena baling batu nanti..

ape2 pon
bg la notis beb..
apehal gantung tak bertali ni..??
xkn nak ktrg ni terpacak kat depan paip air tu
dok tunggu air tu keluar
<<:: BENGANG BETUL ::>>


1 comments:

Anonymous said...

sesungguhnya org yg mulia adalah yg tinggi kesabarannya.sbr ek