CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, February 10, 2010

..:: HATI INI ::..

sahabat: liza, enti rasa berapa baris ayat yang cukup digunakan utk memotivasikan seorang?
LIZA: memotivasikan seseorang bermaksud kita mahu menyentuh hatinya dengan kata-kata yg kita lafazkan..justeru, baris kata itu bukanlah ukurannya..bagi ku, hanya keikhlasan yg menjadi penghubung..berkatalah kamu dari hati, semoga jatuh ke hatinya..kerana hakikat kata-kata yang datang dari hati, maka hati jualah tempat jatuhnya..Semoga Allah menyentuh hatinya lantaran kata-kata yg kamu sampaikan.. (^_-)

sahabat: tp liza, sungguh sukar merawat luka di hati ini
LIZA: [terserlah benar beratnya luka yg kamu tanggung wahai sahabat..terima kasih kerana memilih aku sbg teman mu untuk berkata-kata] (^_-) luka di hati aku katakan mustahil untuk kamu merawatnya sendiri.. hakikatnya sahabat, hati yang kamu CLAIM sbg milik kamu itu sebenarnya milik Allah.. masakan kamu punya kuasa untuk ubati sesuatu yang kamu tidak miliki, hatta kamu sndiri tidak tahu apa-apa tentangnya kerana ia bukan milik kamu..justeru sahabat, aku selalu katakan pada diri ku mahupun pada sesiapa sahaja..
"apabila hati kamu terluka,
serahkan ia kembali kpd Allah,
kerana hakikat hati itu milikNYA
pintalah Allah utk ubati luka itu
jika luka itu terlalu dalam
mohon Allah anugerahkn kamu hati yang baru
kembalilah kepada Allah
kerana kita
Hamba ABDI kepada Yang ABADI"

aku sendiri tidak punya banyak kekuatan untuk membantu kamu..namun aku cuba lakukan sebaik yg mungkin, semampu yg boleh..doaku, Semoga Allah sntiasa bersamamu..hakikatnya mmg Dia bersama kamu.. BUKANKAH KAMU MEMILIKI HATI-NYA??BUKANKAH KAMU BERGERAK MENGGUNAKAN PANCAINDERA-NYA??AKU TAHU DIA SENTIASA BERSAMA KAMU KERANA KAMU TIDAK MELUPAKANNYA.. (^_-)

1 comments:

Anonymous said...

bagaimana berusaha menjaga hati?blh tlg jelaskan.saya kurang arif dgn istilah menyerahkan hati dan usaha utk menjaga hati..adakah kedua-duanya perlu seiringan atau bagaimana?tolong saya.