CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, December 23, 2009

KEMALANGAN yg PERTAMA


"Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim..
Jika Kau mentakdirkan kami untuk mati
aku mohon sangat2 pada MU Ya Rabb
Ampuni dosa kedua ibu bapa ku
kasihanilah mereka sepertimana mereka mengasihaniku semasa aku kecil
aku mohon sangat2 pada MU Ya Rabb
matikan kami pada ketika
Kau REDHA pada kami
pada ketika
AMAL KEBAJIKAN kami lebih banyak dari amal keburukan kami
Ya Rabb..
Serulah kami untuk memasuki Jannah MU
izinkan kami bertemu MU
kamilah hamba ABDI kepada MU Yang ABADI.."

*****************************

kali pertama terlibat dalam kemalangan jalan raya
HARI: Jumaat (18/12/2009)
LOKASI: federal highway
CUACA: hujan renyai

total 7 kereta yg terlibat
namun kereta pertama melarikan diri
..:: ehem :..
spekulasi: tu mesti konco ulat yg sengaja initiate perlanggaran
alasan: immediately lepas perlanggaran, ulat pun berlari ke arah kami
amboi.. mcm dah expect akan brlaku prlnggaran je ye..

kami kereta ke-6
kami asalnya dah nmpak kereta brhenti mengejut di depan kami
syukur Alhamdulillah masa tu
kami jauh dari kereta depan
papa sempat brek dan cuba mengelak
dan kami yakin bahwasanya
kami takkan kena kereta depan
YAKIN 95%
sbb 5% tu: mb la kena, tp tak teruk sbb kami dah hampir berhenti
tiba2 satu hentakan kuat dari belakang kereta kami
DUMMMMM...
aku pun sgt terkejut
istighfar, takbir, tasbih, dan tahmid tak lekang dari bibir
then tarik nafas dalam2
sblm keluar utk tgk ape yg berlaku

p/s: utk org2 y lemah imannya, tu yg jadi kelam kabut+trauma
SILA KUKUHKAN IMAN ANDA
DAN INGAT ALLAH BANYAK2
KETAHUILAH NYAWA KITA DI TANGAN ALLAH

kereta belakang agak teruk
mujur dia wira
wira kan rendah
jadi dia hantam our bumper je laaaa
depan kereta kami kemek jugak
kerana momentum kuat dari belakang

segala puji bagi Allah
Dialah yang menghidupkan
Dia jugalah yang mematikan
aku mohon perlindungan dari Allah
untuk keluargaku, juga diriku

segala yang berlaku dijadikan pengajaran
setiap yang terjadi sentiasa diperhati
mentarbiyyah diri, memperbaiki hati
meneliti dari kacamata tarbiyyah
memerhati dengan iman

semua yang berlaku benar2 ada hikmahnya
p/s: POLIS pun x boleh percaya rupanya..
bosan dgn polis yg menjunjung nama ALLAH kat topi dia tuu..
tp x pernah rsa mcm Allah tu ada



baru aku tau
kukuh jugak la kereta Nissan Sentra ni
bhgian depannya tak bape teruk sgt kot..
lagipun kami mmg dah stop
cuma crush dgn kereta depan akibat momentum dari kereta belakang

beginilah keadaan kereta papa
mujur yg langgar tu wira
jadi dia hantam bumper kereta je
..:: ehem ::..
byk aku punya "je" bocor bumper tu weh..

ni jugak Nissan Sentra
kereta kelima - Perodua Viva dgn kereta keempat (Nissan Sentra)


ni Nissan Sentra papa aku
kereta keenam dgn Perodua Viva


kepada encik polis yang menunggang motosikal ini
pada hari JUMAAT malam
aku sesungguhnya tak puas hati
sbb kena marah tak pasal2 pada malam tu
ehemmm.. sila ingat bahawasanya kami baru lepas accident
sila berhati-hati dengan kata-kata anda
yg patut trauma dan berada dalam keadaan "mood" yg kurang baik sepatutnya kami
sbb kami yg accident
bukan ANDA..!!
dan sesungguhnya kehadiran ANDA untuk marah2 kami tu sangat2 tidak dialu-alukan..
alahaaaaii.. mcm la ktrg ni buta sgt..
mcm la kami tak tau ape yg ANDA mahu di sini
sbb sebelum anda, dah ada satu kereta peronda polis
dorang dah pun "clear" kan lalulintas..
dan dorang dah pun meninggalkan kami
terkontang-kanting menguruskan kereta kami sendiri

sudah2 laaaa.. bosan la..
harapkan pagar-pagar makan padi..
nasib baik aku bukan pokok padi..
kalau x, dgn aku-aku pun kena ngapp..
ehem..
perkara ini tak terlepas di mana-mana
selagi mereka yg berkuasa
p/s: KONONNYA BERKUASA
TERLUPA KAN ADANYA KUASA
TERHEBAT
MAHA HEBAT
YG MAMPU MENGHANCURKAN
MEREKA YANG TIDAK BERLAKU JUJUR

saya BENCI kamu YANG TIDAK JUJUR
KERANA ALLAH

0 comments: