CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, March 22, 2009

ANDAI AKU..

Andai aku bukan diri ku sekarang,

ape yang akan aku lakukan setiap kali aku bangun dari tidur?

Andai aku bukan diri ku sekarang,
ape yang akan aku lakukan pada waktu ini?

Andai aku bukan diri ku sekarang,
ape yang akan aku lakukan bagi mengisi masa lapang ku?

Andai aku bukan diri ku sekarang,
siapa yang bertakhta di hati ku ini?

Andai aku bukan diri ku sekarang,
di mana aku berada pada waktu ini?

Andai aku bukan diri ku sekarang,
ape yang akan aku pakai bagi menutup tubuh ku?

Andai aku bukan diri ku sekarang,
ape yang sentiasa berada difikiran ku?

Andai aku bukan diri ku sekarang,
bagaimana perangai dan sikap ku?

persoalan2 yang sering aku tanyakan pada diri ku sendiri.. akhirnya membuatkan aku bersyukur atas segala pemberian Allah baik, mahupun buruk.. hakikatnya segalanya yang terbaik untuk ku hadiah dari Tuhan ku..

Allah izinkan aku untuk mengucap dua kalimah syahadah sebelum mata ku tertutup dan di saat ia terbuka kembali, Allah izinkan aku untuk terus mengingatinya sama ada duduk, baring, berjalan mahupun berlari... Allah izinkan aku terus berfikiran waras, memilih hanya pakaian yang menutup aurat.. Nikmat Iman dan Islam yang Allah kurniakan, aku simpan baik2 di dalam hati ku.. Hidup ku, Mati ku KERANA ALLAH.. semoga aku tsabbat di jalan ini.. kerana kemanisannya, tidak tergambar..... THANK YOU ALLAH....

0 comments: